One of the letters


(Ne)milovaný, pán inžinier!
Ani neviem kedy sa veci zmenili. pán inžinier. Si tam a nie si tam. Dívaš sa na mňa z diaľky akoby som bola hviezdou na tvojej oblohe. Azda nie som jednou z tisíc? A pri tom nie som len hviezdou. Som neónová planéta, ktorá má na svojej oblohe stále len jednu hviezdu. Tak nemárni časom a láskou na mňa. Je to bláznovstvo, ktoré sa ti nevyplatí.
Chcem aby to bláznovstvo však podnikol niekto iný. Chcem aby sa moja hviezda otočila a konečne uvidela moju neónovú žiaru. Aby konečne uzrela kým som a kým je ona pre mňa.
Nie sme náhodou v začarovanom kruhu? Okolo nás lietajú nebezpečné zaklínadlá a neostáva nám nič iné, len behať do kruhu a tak sa im vyhýbať. Jediný krok vedľa a zrazia Ťa na zem. Zničia Ťa. Ale nie sme zničení už dosť touto neslobodou, pán inžinier? Nie sme v skutočnosti uväznení a mŕtvi už dávno?
Miliarda očí plávajúca na podlahe spôsobené schyzofréniou mojej lásky sa na mňa díva s otázkou: Túžiš ešte vôbec milovať? Milovať osobu na tomto svete, ktorá by tak nad tebou získala moc? Pretože to dobre viem. A mal by si to vedieť aj Ty. Tieto naše polnočné rozhovory vedú totiž len k tomuto; k zamilovaniu sa a ak sa do niekoho zamiluješ, dovolíš mu nad Tebou vládnuť.
To je ten horor lásky. Že kvôli nej môžeš stratiť samého seba. Na druhej strane môžeš získať niečo viac. Hviezdu, ktorá sa zmení na Slnko - na Tvoje súkromné slnko a bude už navždy žiariť len pre Teba.
Takto odpovedám tým očiam: chcem. Chcem milovať tak veľmi, že budú potrebovať slnečné okuliare aby ma mohli nanovo otravovať. 
Tvoja zatratená láska
Och. Toto chcem. Chcem slová. Slová a príbehy, ktoré roztancujú moju dušu. Presne takéto isté. Môžu sa ku mne ešte vrátiť? Môžu sa objaviť a neopustiť ma už nikdy?
Viete, Boh mi dal rôzne túžby, cez ktoré sa rôzne veci učím. A snažím sa (pozn. to strive) ich ovládať. Netúžiť toľko po láske od zbytočností, ktorá ma nikdy nenapĺňala.
Efrodita tvrdí, že dospievam. Možno to potrebujem a možno by som sa mala prestať brániť a desiť sa toho. O chvíľu budem zas o rok staršia. Vlastne už najbližší štvrtok. Ale už mi to nevadí. Vlastne sa na to teším. Len sa musím naučiť dospievať. Nebrániť sa tomu, aby som mohla cítiť konečne tú spokojnosť.
Objaviť samú seba.

Čo mám naozaj rada a prišla som na to:
1 chvíle v kaviarňach|sama či s niekým
2 čítanie|aj keď musím nájsť takú knihu, ktorá sa mi naozaj bude páčiť 
3 hudbu
4 slobodu a samotu|aj keď sa mi ich dostáva málo, pretože v mojej izbe kde som sama najčastejšie, sa už necítim ako slobodná, ale ako uväznená
5 cestovanie
6 obrazy|a hľadanie v nich srdce a dušu maliara
7 slová|ale to sme vedeli, tie neprestanem mať rada
8 osobné rozhovory
9 Boha a hlboké rozhovory o Ňom

Takže odteraz, vždy keď zabudnem kto som, tu je 8 právd, ktoré neprestanú platiť.

Komentáre

Obľúbené príspevky